diumenge, 25 d’abril del 2010

Montblanc-Vilanova i la Geltrú amb BTT

Avui per fi hem pogut completrar la Travessa en BTT de Montblanc (Conca de Barberà) fins a Vilanova (El Garraf), feia dias que el company Fr&co portava treballant sobre aquesta ruta, cercant camins i comprovant tracks que li havien arribat d'altre gent, com del Rafa-Galvez i de mi mateix. La travessa ha sortit perfecte, amb un llarg quilometratge, uns 77 km i a les 3 de la tarda ja hem pogut arribar a casa.
La sortida ha funcionat de la següent manera: A les 7'40 h hem agafat el tren a l'estació de Vilanova 15 ciclistes de muntanya, carregats amb les bicis ja a aparegut el primer problema, el tren a arribat per un altre via i ja ens veiem tota la colla salten les andanes de més d'un metre d'alçada per poder arribar a l'altre via d'on sortia el nostre, l'escena ha estat còmica, però al final hem pogut pujar al tren que ens dut a Montblanc, lloc de partida de la nostra ruta.

Els components de l'excursió hem estat : Manolo Molina, Julio Martínez, Joan Sánchez, Dani Garmón, Jordi Moreno, Juanjo Figuerola, Oscar Garrido, Mariano Peinado, Manuel López, Joan Gutiérrez, Xavi Montaner, Josep Esteva Mestre, Núria Escuer, Josep Franco i jo en Carles Soler. La majoria del grup són components del VNG Bikers de la ciutat.

Hem arribat a Montblanc sobre les 9'10 del matí, hem descarregat, hem posat apunt les nostres màquines i tota la parafernàlia que ens envolta, els cascs, guants, comtakilòmetres, aparells de gps (ja que hem portàvem 3 amb els tracks de ruta carregats) i tot seguit hem començat la ruta.
Hem sortit del poble creuant el pont medieval (aquest cap de setmana justament celebren la festa medieval) i enfilant de cara a la Serra de Miramar, que no hem travessat, hem rodat molta estona pel costat de l'autopista, més endavant l'hem creuada per anar a buscar el poble de Cabra del Camp, d'aquí hem fet un tram de carretera per girar a l'esquerra i passar per les afores del Pla de Sta. Maria, ja a l'altre banda de la Serra. D'aquí per bones pistes i entre camps de conreu hem enfilat cap a les afores Aiguamúrcia, aquí hem travessat vàries vegades el riu Gaià per unes passarel·les de fusta força divertides, hem continuat cap a Vila-rodona, poble que hem travessat pels seus carrers estrets i ombrívols. Aquí ja ens començava a apretar la gana i tots ja pensàvem en el bar que ens esperava a Masllorenç.
Més endavant hem tornat a creuar l'autopista per acostar-nos al petit poblet de Vilardida, aquí hem creuat la carretera de Valls i enfilat cap a Masllorenç, lloc on ens esperava un bon descans i un bon esmorzar al casal del poble, aquí ja portàvem uns 37km i el sol apretava de valent. En un moment ens han preparat una taula per 15, l'esmorzar s'ha allargat bastant degut al volum del grup, hem compartit una bona estona, alguns jugant al futbolín i altres fent petar la xerrada.
Aquí ja hem entrat a la comarca del Baix Penedès i hem deixat enrere la de l'Alt Camp, per la qual hem circulat una bona estona.
Passades les 12 del migdia hem continuat la nostra ruta, en trams de pujada i per la carena hem anat buscat el poble de Masarbonès, aquesta zona ja és coneguda per mi , aquí es va celebrar la prova del Open Natura del Vendrell, continuem entre boscos, rieres i urbanitzacions (patint la primera i única punxada de tota la ruta) cap a tocar al circuit de proves de la Idiada, aquí les pistes són amples i polsoses, però fan de bon rodar.
Aviat ens espera el poble de Santa Oliva, el terreny ja és molt conegut per la majoria i veiem l'arribada més aprop. Trepitgem pistes asfaltades entre vinyes per arribar a La Gornal, a partir d'aquí ens comença una pujadeta fins a Clariana, girem a l'esquerra i tot seguit a la dreta per anar a buscar el fondo del Blai, pista ràpida i en descens fins a Trenca-roques ja al terme municipal de Cunit, anem cap a Cubelles, previ pas pel pont de la carretera que travessa el riu Foix, enfilem els carrers del poble per anar a buscar el camí vell que uneix Cubelles i Vilanova.
Arribem a casa a les 3 de la tarda, hem clavat l'horari ja que havíem previst arribar a aquesta hora. Al final han sortit 77 km, una mitja d'uns 17'5/hora i un desnivell positiu d'uns 770m.

Bona sortida i bon grup !!

Aquí podeu veure el vídeo de la Travessa, és un vídeo llarg, dura 27 minuts. Això és degut a que el Josep i jo vàrem gravar molt, potser massa i tot. Tenim material gravat de més d'una hora. He fet alguns experiments amb vàries càmeres, dues col.locades a la bici, la GoPro al darrera i davant una Mini DV i l'altre una Sanyo Xacti a les mans.
Sobre les tres càmeres cal dir : La millor evidentment la Sanyo, en segon lloc i regular la GoPro i en tercer lloc la Mini DV que no deixa de ser una còpia de la original i que no dona uns resultats gaire acceptables. Cal dir que amb la GoPro, amb un gran angular, vaig cometre l'error de no treure la bossa dels recanvis de sota el sillin i es veu en la gravació, que farem, mica en mica anirem polint errors.

CICLISMO NINJA ha dit...

Qué pasada!!! Tiene que ser guapísimo el recorrido. FELICITACIONS!!!!

morevill ha dit...

Moltes felicitats pel video quina pallisa et vas fotre amunt i avall.