divendres, 12 d’octubre del 2012

Des de Sant Martí Sarroca.

Sant Martí Sarroca, població de l'Alt Penedès d'uns 3100 habitants, situada a 296m i a l'oest de la comarca tocant ja al Baix Penedès. Destaca per seu conjunt Monumental de la Roca, amb el seu Castell de Sant Martí i l'església de Santa Maria (341m).

Església de Santa Maria a dalt del Turó de la Roca
 Els ciclistes sempre el veiem a la nostra esquerra, a dalt. quan anem cap a Pontons o Font-Rubí.

Avui el punt de sortida de la meva ruta ha estat Sant Martí Sarroca poble i l'arribada a dalt del Castell.
Feia molts anys que no pujava al Castell en bici, la pujada és tant sols d'un quilòmetre, però val la pena pujar-hi, hi han unes bones vistes i el lloc està molt arreglat i la veritat que fa goig.
He fet uns 63 km pel Penedès (Alt i Baix) i he passat també per alguns trams de pista de terra fàcils.
La sortida l'he feta direcció cap a Font-Rubí per girar aviat a la dreta per una pista asfaltada que porta a la Rovira Roja havent passat abans per un tram de pista de terra. Enfilo ja per asfalt cap a Guardiola, esquerra cap Santa Maria de Bellver, passada l'església trencall a la dreta cap a Puigdàlber, passo per dintre el poble, travesso la C-15 per dalt i enfilo cap a Can Cartró, abans d'arribar-hi giro a la dreta per pista asfaltada cap a Santa Fe, giro a la dreta i em torno a enfilar cap a la pista asfaltada que aniria a Guardiola, giro a la dreta per anar a parar a tocar de Vilobí, passo per Can Lleó, la Bleda, tram de pista de terra, Ratera, passo per la Múnia i arribo a Sant Marçal. Dreta i per l'interior cap a Lletger i més endavant Sant Jaume dels Domenys. Aquí travesso la carretera i m'enfilo per una pista asfaltada cap a La Carronya, varies masies de Gomila i surto a les Cases Noves de la Riera, cap a les Conilleres. Esquerra per pista estreta cap Sant Martí i per acabar pujada al Castell.
Part d'aquest recorregut podria formar part de la propera Marxa de bicicletes clàssiques La Pedals de Clip, en sortida de Sant Martí Sarroca. "Estamos trabajando en ello"

Montserrat al fons

CICLISMO NINJA II ha dit...

Mira un post q voy a tener muy a mano para confirmar algunos tramos mas y la pujada al castell será un buen final de la Pedals, mítico, estaría bien poner a todos los voluntarios ahí al final para animar a todos nuestros héroes... también el cstell sría un buen lugar para ir otros días a almorzar con el bocata en el maillot y una bota de vino... ahora q aún no hace mucho frio. Salut Carles, aquet any (2013) si q si... ENDEVANT!!!