diumenge, 28 d’octubre del 2012

Entre el Baix Empordà i el Gironès

Sortida amb la bicicleta de ciclocròs per les Comarques del Baix Empordà i el Gironès.

Cada vegada m'agrada més fugir de lo normal i una de la disciplina o bicicleta que m'ho permet és la de ciclocròs. Poder combinar carreteres i pistes de terra et dona més recorregut,  poder arribar o empalmar llocs a través de camins de terra té el seu encant. Avui no he fet gaire terra ja que les pistes estàvem bastant enfangades de les darreres pluges.
Perfil de la pujada als Angels
La ruta que he fet surt del municipi de Llabià, a tocar de Torroella de Montgrí, va cap a Serra de Daró, Matajudaica, Ullastret, la Bisbal, Corçà, Monells, Madremanya, a partir d'aquí puja al Santuari dels Àngels, coll d'uns 6 km, al començament hi ha alguna rampa dura (comença a ploure, pluja que no deixaré quasi bé fins al final).
D'aquí per pista de terra d'uns 4 Km arribo a Sant Mateu de Montnegre, un magnific lloc amb església del segle X. Torno a la carretera i giro a la dreta, ara cap a Montnegre (nucli de cases), no confondre amb la Serra del Montnegre-Corredor, s'acaba l'asfalt i torno a agafar pista de terra, ara de baixada cap a la carretera de Santa Pellaia, continuo baixant cap a Sant Sadurní de l'Heura, Cruïlles i passo per les afores de la Bisbal cap buscar una carretera interior que em porta a Peratallada, per pista de terra cap a Palau-Sator (per fi para de ploure, vaig xop), Fontanilles, Gualta i arribada a Llabià. Total 74 km, uns 900m de desnivell i una bici bruta de fang !!